Keresés ebben a blogban

szombat

Dobostorta Márk kívánságára

"Kicsi " fiamnak a héten volt a szülinapja. Pont azon a nap amikor a felvételiét írta. A suliból haza felé megkérdezte,hogy megünnepeljük e a szülinapját. Hát persze,majd a hétvégén-mondtam neki.
És sütsz nekem tortát ? -kérdezte. Persze,milyent szeretnél ? - Dobostortát süssél nekem!
Hát ezzel fel dobta a labdát. Neki álltam receptet keresni. Elég sok oldal közölte,hogy nehéz,macerás......
aztán volt olyan ismerősöm aki egyenesen közölte,hogy elment az eszem,inkább vegyem meg.
De hát a gyerek azt kérte,hogy süssek neki,ezért nem adtam fel ,s neki álltam össze gyűjteni a recepteket aztán össze raktam a magam dobostortáját, A fővonal macikonyhájából származik.

Az eredeti dobostorta 7 lapos és a lapokat külön sütik., aztán formára vágják......  Na ez volt nekem túl sok. Ezért én sütöttem egy 7 tojásos piskótát,annak is a legegyszerűbb formáját.
7 db tojást bele ütöttem egy tálba,egy csipet sóval megszórtam,majd hozzá adtam 7 púpos ek kristálycukrot.
Robotgéppel kikevertem,majd kanalanként hozzá kevertem 7 púpozott ek lisztet.
Sütőpapírral bélelt 16 szeletes torta formába öntöttem és a sütőbe tettem. Tűpróbáig sütöttem.

Amíg sült a tészta elkészítettem a krémet.
Először is 10dkg keserű csokit (ez nálam Tibi étcsoki volt ) felolvasztottam a mikróban. Egy lábasba 2-3 ujjnyi vizet feltettem  forrni
Egy habüstbe bele ütöttem 4 egész tojást,hozzá adtam 20dkg kristálycukrot és 2 csomag vaníliás cukrot. Egy kanállal össze kevertem,majd a habüstöt a lábosra tettem és gőz felett,robotgéppel habosra kevertem.
A gőzről levéve beletettem a megolvasztott csokit meg 2 ek kakaóport, kevés rumot. Jól kikevertem,majd a hűtőbe tettem,hogy lehűljön.
Közben a piskóta is kisült,amit kivettem és a szokásos trükköt alkalmazva kihűtöttem. ( a piskótáról a torta formát levéve ,fejre állítva hagyom hűlni-> egyenletes lesz a piskóta)
Amikor a krém kihűlt hozzá kevertem 20 dkg vajat. Ezzel is habosra kevertem,majd vissza tettem a hűtőbe újabb fél órára, fél óra múlva újból kikevertem-> ezáltal sokkal habosabb lett a krém. Kenésig hűtőben tároltam.

A kihűlt piskótát Tibi segítségével vékony lapokra vágtuk. Nálam csak 5 lap lett,de nem csináltam belőle gondot :) Az egyik lapot 16 egyenlő szeletre vágtunk,ez lett a teteje
  A tetejére a következő karamell került.
Egy teflon edénybe 15dkg porcukrot elkevertem annyi vízzel, amennyivel éppen simára lehet keverni ( 3-4 ek) Hozzá adtam 2tk vajat és 2tk ecetet. Közepes lángon lassan elkezdtem melegíteni. Folyamatos kevergetés mellet,kb 20 perc múlva kezdett karamellizálódni.  Amikor úgy gondoltam,hogy jó,rámertem a felszeletelt piskótára. Egy picit hagytam hűlni,majd egy éles,vajas késsel szét választottam a szeleteket.
A krémet 4 felé osztottam és megkentem a piskótát,az oldalát is,amire pirított mogyorót tettem. A végén ráhelyeztem a karamellás szeleteket. A közepére is szórtam egy kis mogyorót.
 Éjszakára hűtőbe tettem.
Nagyon finom lett s a lányom azt hitte,hogy cukrászdai :)szerintem nem is volt olyan nehéz :)
Sok boldog szülinapot kívánok Márkomnak ! :)) Minden kívánságod így teljesüljön :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése