Keresés ebben a blogban

szombat

olasz húsgombócok paradicsommártásban makarónival


 Mivel mi nem szeretjük a hagyományos húsgombócot,kisérletezni szoktam a húsgombócokkal.
Eddig ezt a változatot készítettem-> http://tunder-konyha.blogspot.hu/2012/03/paradicsomos-husgomboc-cseppet-sem.html
de most a Sthal konyhájában ráakadtam erre az olaszos változatra. Nekünk ez is ízlett, bár egy kicsit macerásabb az elkészítése mint a másik változatnak.
A készítését a húsgombócokkal kezdtem .
Hozzávalók az olasz húsgombóchoz: 1 zsemle
                                                            1 dl tej
                                                            1 fej vöröshagyma
                                                            fél kg darálthús (nálam pulyka ,eredetileg marha)
                                                            2 tojás
                                                            5 dkg reszelt parmezánsajt
                                                            só,bors és én ,még bele olasz fűszerkeveréket
A zsemlét beáztattam a tejben, a hagymát apróra vágtam és 2 evőkanál olajon megfonnyasztottam.
Egy nagy tálba tettem a húst,hozzá adtam a hagymát a kinyomkodott zsemlét és a többi hozzávalót.
Jól összegyúrtam és vizes kézzel diónyi.......nagyobb diónyi :) gombócokat formáztam.
Hagytam egy kicsit állni,addig elkészítettem a paradicsomszószt.

Hozzávalók a paradicsomszószhoz: 1 közepes fej vöröshagyma
                                                          2 gerezd fokhagyma
                                                          friss gyömbér-> nálam örölt gyömbér volt
                                                          só,bors
                                                          1-1 kk oregánó ,bazsalikom
és ami nem szokványos                egy negyed kk szegfűszeg
                                                          1-1 ek barnacukor és balzsamecet
                                                          2 db 40 dkg-os hámozott paradicsom konzerv

A vöröshagymár összevágtam apróra és olajon megpároltam (illetve mivel most a kókuszzsír korszakomat élem:) én most azzal helyettesítettem az olajat ) sóztam,borsoztam és hozzá tettem még az oregánót,bazsalikomot, szegfűszeget, majd a fokhagymát és a gyömbért.(izlés szerint) Ezután jött a paradicsom a levével együtt a cukor és 1 dl víz.Felforraltam majd lefedtem és 20 percig hagytam főni. Addig folytattam a húsgombócot. Időnkén megkevertem és ilyenkor igyekeztem a paradicsomokat szétnyomni. Amikor kész volt csak akkor tettem bele a balzsamecetet.

A húsnak egy nagyobb serpenyőben (Tibinek köszönhetően kerámia serpenyét használok és imádom mert nem tapadnak le a gombocók :) szóval a serpenyőben kevés olajat melegítettem és beletettem annyi gombocót ami kényelmesen elfért. A gombocókat ide-oda rázogatva minden oldalát megsütöttem,majd kiszedtem és sütöttem a következő adagot,
Amikor mindegyik megsült az összes gombocót vissza tettem a serpenyőbe és ráöntöttem az időközben elkészült paradicsomszószt, és kb 5 percig együtt főztem.

                                                       
Az kész szószos húst makarónira szedve tálaltam.
Én a megmaradt reszelt parmezánnal megszórva ettem, szerintem úgy még finomabb volt, de Márk ennyire intenzíven nem szereti a sajt ízét ezért ő naturba nyomta :).....csak úgy tüntek el a gombocók :)

                                                     Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése