Keresés ebben a blogban

csütörtök

Rizstorta epres és őszis változatban közkivánatra


Ezt a tortát még Tibi találta Pünkösdkor a neten. Annyira megtetszett neki,hogy Pünkösd hétfőn talált olyan boltot amelyik nyitva volt,mert tejszín nem volt itthon. De problémát megoldotta :) így hétfőn elkészült az epres változat amit a recept alapján készítettem. Be kell vallani,hogy nem lett tökéletes ,mert több óra hűtés után sem akart megállni a töltelék. Próbáltam szeletelni de nem sikerült,mert kicsit dülöngélős lett :) Márk mondta is,hogy "Anya erről nem fogsz egy normális képet csinálni " Nem is sikerült csak ez az egy kép
szeleteléskor megdőlt és kanalazni kellett :( de annyira finom volt,hogy órák alatt elfogyott és a fiúk repetát követeltek. Annyira,hogy Tibi ma elő állt a javaslattal,hogy nem sütnék e megint :)......s megint ment tejszínért :) Ma már módosítottam rajta s tökéletes lett,de most eper helyett őszibarackbefőtt került rá.

Na de ennyi körítés után nézzük hogy készült :) azt írom le ahogy én készítettem.......másodszor :)
A torta alja egy piskóta szerű lap, aminek érdekessége,hogy étkezési keményítő van benne

A piskótához : 2 tojás
                       10 dkg cukor + 1 csomag vaníliás cukor
                       5 dkg liszt + 5 dkg étkezési keményítő
                       fél csomag sütőpor
                       3-4 evőkanál meleg víz
A tojásokat ketté választottam , a fehérjét habbá vertem. A sárgáját a cukrokkal és a vízzel kevertem habosra,majd apránként hozzá adtam az lisztes-sütőporos-keményítős keveréket. 180 fokos sütőben pár perc alatt megsütöttem,majd hagytam kihűlni.

A töltelékhez : 16 dkg rizs
                       10 dkg cukor + 1 csomag vaníliás cukor
                        1 teáskanálnyi vaj
                        7,5 dl tej
                        1 citrom reszelt héja
                        4 dl tejszín + 2 csomag habfixáló
                        1 tasak zselatin
Ha gyorsan akarod elkészíteni akkor a rizs főzésével kezd,mert míg hűl addig a tésztát is elkészítheted és hamarabb kész lesz. A tölteléket egyáltalán nem a leírás szerint készítettem. Az én változatom,úgy készült ahogy a tejberizs szoktam készíteni :
A rizs lábosba tettem, rámértem a cukrot és a vajat és annyi vizet tettem rá,hogy éppen ellepje . Megvártam míg a víz elfő róla,majd rátettem a tejet és belereszeltem a citrom héját. Addig főztem,hogy jó sűrű, ragacsos legyen. Hagytam kihűlni. Amikor kihűlt akkor a zselatint 50 ml vízben feloldottam és pár percig hagytam állni,majd fokozatosan hozzá kevertem a kihűlt rizshez. A tejszínt habbá vertem a habfixálóval mert most nem hulalát használtam. A tejszínt összekevertem a rizzsel és a piskóta tetejére öntöttem. Hűtőbe tettem,hogy megdermedjen.
Az epres változatot nagy kerek torta formába tettem,de nagyon tele volt vele,ezért ma a barackos változatot egy nagyobb téglalap alakú formába tettem.
Amikor megdermedt a rizs rátettem a tetejére a gyümölcsöt,majd befedtem egy adag tortazselével.
Dermedés után már fogyasztható is :)

       és most ilyen szépen szeletelhető lett :) Jó étvágyat hozzá ! :)          

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése