Keresés ebben a blogban

kedd

bolognai lángos a nyaralásra emlékezve

Véget ért a pihenés :(..... ismét konyhatündérkednem kell,mert Márknak ébredés után az az első kérdése,hogy "Anya mi lesz ma az ebéd?" :)
Nyaralás alatt a strandolók kedvenc ebédje a hal után rögtön a lángos volt. Fonyódon a Bélatelepi strandon üzemel a Kékhullám büfé. Nagyon finom lángost csinálnak és elfogadható áron. Náluk ettünk bolognai lángost,ami nagyon finom volt. :) Most haza érve, rájuk emlékezve :) lett a mai ebédünk bolognai lángos.
Ez a lángos tészta más mint a sajtos-tejfölös lángosomé
 http://tunder-konyha.blogspot.hu/2013/06/langossajtos-tejfolos-mark-kivansagara.html
itt nem kell a tésztának egy éjszakát állni. Ezt a receptet - Ami a konyhámból kikerül - oldalon találtam. Egyszerűsítettem rajta annyit,hogy a kenyérsütőgéppel végeztettem el a nehezét :) és csak fele adagot csináltam meg. Szóval az én változatomhoz a hozzávalók: fél kiló liszt
                                                                                       1 tojás
                                                                                       170 g tejföl
                                                                                       2 kiskanál só
                                                                                       250 ml tej
                                                                                       1 kiskanál cukor
Elkészítése: 50 ml langyos tejben elkevertem a cukrot és belemorzsoltam az élesztőt. Hagytam felfutni.
                  A maradék tejet is meglangyosítottam és a dagasztó üstbe öntöttem.
                 Rámértem a lisztet, közepébe mélyedés csináltam és bele öntöttem a felfutott élesztőt,majd hozzá                  adtam a tojást,tejfölt,sót. Elindítottam a dagasztás-kelesztés programot. 1,5 óra.
Amikor kész volt,olajozott nyújtólapra borítottam a tésztát és jól átgyúrtam. Lisztet nem használunk mert meg ég a lángos !!! Késsel nyolc egyforma darabot vágtam. Ha jó a tésztád akkor csak vágni tudod,mert nem szakítható a jó lángos tészta !! A darabokból gombócokat formáztam és hagytam még egy fél órát kelni. Addig elkészítettem a ragut.
A ragu nagyon egyszerű volt,mert fél kiló darált húst zsírjára sütöttem,majd rászórtam a bolognai port és nyakon öntöttem 3dl vízzel. Főztem még 10 percig,majd félretettem és olajat melegítettem a lángosnak.
A megkelt gombócokat olajos kézzel formáztam és forró olajban kisütöttem
A kisült lángost megkentük a raguval és megszórtuk reszelt sajttal. Tibi szerint nagyon finom lett :)
                                                           Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése