Keresés ebben a blogban

hétfő

Cukkinis muffin a ma reggeli meglepi

Tegnap találtam ezt a receptet és mivel tart még az ajándék cukkini,gondoltam elkészítem. De este 9-kor már nem vettem rá magam, viszont reggel Mayácska korán ébresztett s már nem tudtam vissza aludni ezért neki álltam sütni. Pont addigra lettem kész mire Tibi haza ért :) Sikerült a meglepi s még finom is lett :) peddig elég sokat változtattam az eredeti recepten.

Elkészítése : egy muffínról szóló okosságban olvastam,hogy mindig külön kell a száraz és nedves anyagokat össze keverni és csak a végén lazán összeforgatni. Ennek megfelelően egy tálba összekevertem
15 dkg lisztet (graham volt írva,de annak hiányában finom lisztet használtam)
2 ek barna cukor ami helyett én 3 kanállal tettem
3 tk sütőpor, bele tettem az egész zacskóval
fél tk só helyett 2 kk-al

Egy másik tálba kikevertem 7dkg vajat 2 egész tojással,majd hozzá adtam 400 ml tejet (ami szerintem sok )

A cukkinit meghámoztam és kis lyukú reszelőn (sajtreszelő) lereszeltem először 5 dekányit., és belekevertem a vajas masszába. Kevésnek találtam ezért reszeltem még hozzá,így összesen 20 deka cukkini került bele,majd hozzá adtam a lisztes keveréket. Nem találtam elég sűrűnek ezért adtam még hozzá lisztet.
Így is elég híg maradt a tészta (talán még a cukkini is engedett levet ) de ezt bele öntöttem a formákba.
200 fokos sütőben 25 perc alatt készre sütöttem.
Nagyon finom lett. A teteje ropogós a belseje omlós.
Érdemes kipróbálni vagy az eredetit vagy módosítani kinek kinek ízlése szerint :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése