Keresés ebben a blogban

péntek

Kapros töltött káposzta Tünde módra


 Egyszer hallottam egy mondást " Születésnapodon mindig csinálj valami újat, valamit amit eddig nem" Hát ez nálam  a főzésre nem vonatkozik, de a töltött káposztára annál inkább. Valahogy úgy alakult,hogy eddig sosem csináltam,s mindig volt rá okom,hogy miért nem :)
- Én nem tudok jól elkészíteni,majd anyu megcsinálja . (és megcsinálta :)
- túl macerás, most nincs kedvem, a gyerekek nem szeretik és még sorolhatnám :)
Aztán eljött az idő.......Márk szereti, Tibi is szereti ,a kaporért meg oda van . Legkedvesebb kolléganőm készített kapros töltött káposztát,és küldött Tibinek. Izlett neki,igértem,hogy majd én is csinálok. Hát eljött a nap :)........valamit amit eddig nem :) Tibi kérdezte is
- Megéltél 45 évet és még sosem készítettél töltött káposztát ?
Hát igen......vagyis nem :) De most sem maradtam a hagyományoknál,vagy 4-5 receptet ötvöztem.
Nagyon finom lett :) Ezért muszáj leírnom,magamnak is :) míg el nem felejtem. :)

Szóval a egy fazékba feltettem vízet forrni, a káposzta torzsáját kivettem,majd a felforrt vízbe tettem. Egy jó 15-20 percig uszott a vízben,addig elkészítettem a tölteléket.
Fél kiló darálthúshoz (pulyka,mert a disznót nem szeretjük ) adtam 2,5 dl rizst. 1 fej dinsztelt hagymát, fokhagymakrémet,sót,borsot,pirospaprikát,húsvarázst és egy kevéske vizet. Jól összedolgoztam.
A káposztát kivettem a vízből,levelekre szedtem és betöltöttem a húst. A maradék káposztát apróra vágtam és egy réteget a lábos aljára tettem,majd jött egy sor töltött káposzta, erre tettem egy sor füstölt kolbászt, karikázott paprikát és paradicsomot. Majd még egy sor töltött káposzta jött,kolbász,paprika,paradicsom és a tetejére egy csokor kapor és még egy kevés apró káposzta.
Ezután nyakon öntöttem 1 dl fehér borral, 1 üveg paradicsomlével és egy kevés vízzel.
Így tettem fel főni
Kb 3/4 órát főztem,ennyi idő alatt megfőttek a töltelékek. Én tejföllel ettem.

Tibi szerint elsőre jóóóóó !!! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése