Keresés ebben a blogban

szombat

Tortaaaa apu szülanapjára


Már régen kinéztem ezt a tortát a Süti Cake Shop süteményes könyvéből. A terv az volt,hogy bordó tortát sütök apu szülinapjára. A torta finom lett, jó lett, csak mint a kép is mutatja nem bordó :(
Ennek több oka is lehet :) elszúrtam valamit ? rossz a recept ? nem jó ételfestéket vettem ? vagy mind együtt? :) Én úgy gondolom, hogy legközelebb több ételfesték kell bele. Ha te is megakarod sütni és neked is éppen az a hóbortod, hogy színes tortát készíts akkor én ezt javaslom :) egyébként meg semmi baj vele...:)
Ami érdekessége még,hogy csak 2 tojás ! kell bele,és mégis magas lesz. A magasságát meg nem sütőportól,hanem szódabikarbóna és ecet keverékétől kapja.
Na de lássuk a receptet :)
Hozzávalók a tésztához : 25dkg liszt
                                     fél teáskanál só
                                     2 evőkanál kakaó
                                     12 dkg vaj
                                     30 dkg  cukor
                                      2 tojás
                                      1 teáskanál vanília kivonat
                                      2,4 dl kefir
                                      2 ek piros ételfesték
                                      1 teáskanál szódabikarbóna és ugyan ennyi ecet
A lisztet,sót,kakaót összekevertem egy tálban. Egy másik tálban a vajat addig kevertem míg krémes nem lett,majd hozzá adtam a cukrot. Habosra kevertem,majd jött a tojások és a vanília.
A kefirben elkevertem az ételfestéket és a lisztes keverékkel felváltva adagoltam a vajas masszához.
Legvégül a szódabikarbónára ráöntöttem az ecetet és hagytam felfutni. Ezt is a masszához kevertem.
Kapcsos tortaformába töltöttem és 200 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Hagytam kihűlni és én hűtőbe tettem,mert csak másnap töltöttem. A recept szerint ha kihűlt akkor egy órára tegyük hűtőbe a könnyebb szeletelés miatt.Én időhiány miatt előző nap este sütöttem meg és a hűtőben éjszakázott :) Másnap 3 felé vágtam és megtöltöttem a következő krémmel.
Hozzávalók a krémhez: 25 dkg mascarpone (hiányában natúr vajkrém is megteszi)
                                    30 dkg fehér csoki
                                    25 dkg vaj
                                      2 dl tejszín (én cukrásztejszínt használtam )
A csokit gőz felett felolvasztottam,majd hagytam egy kicsit hűlni. Addig kikevertem a vajat,majd hozzáadtam a mascarponét és krémesre dolgoztam . Ezután következett a folyékony csoki. Ezzel is jól elkevertem. Majd a recept szerint felhabosítjuk a tejszínnel. Én biztos ami biztos alapon,egy külön tálban habbá vertem a tejszínt és úgy tettem bele a krémbe és addig vertem tovább míg össze nem állt.
Megtöltöttem és díszítettem vele a tortát. A tetejére még málnát tettem.

Tálalásig hűtőbe tettem,mert ebben a melegben míg dolgoztam vele elég folyós lett a krém. Folyamatos hűtést igényel !

Az ünnepeltnek is ízlett :)
                                                            Isten éltessen apukám ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése