Keresés ebben a blogban

hétfő

francia kenyérke Márk kívánságára



Megérkeztünk a nyaralásból és gondoltam még pihenek egy kicsit,de kisfiam nem így gondolta :)
A nyaralás alatt mellőznie kellett a házi vagy a friss pékárút s már alig várta,hogy haza jöjjünk, rögtön rákezdte- Anya,ugye csinálsz nekem kenyeret ?
Elfogyott a kenyérlisztem ,ezért kreatívnak kellett lennem. :) Olyan nagy munkát azért nem csináltam magamnak,mert a kenyérsütővel dagasztattam be a tésztát :)
Hozzávalók: 3 dl tej
                    2 evőkanál cukor
                   1 csomag szárított élesztő
                   2 evőkanál olvasztott vaj
                   50 dkg liszt
                    1 teáskanál só
A hozzávalókat a fenti sorrendben az üstbe tettem,majd elindítottam a dagasztás,kelesztés programot.
Amikor kész volt,kivettem a tésztát és átgyúrtam. 2 rudat készítettem belőle,és sütőpapírral bélelt tepsibe tettem. A tetejét bevagdostam.

és meleg helyen,egy jó fél órát kelesztettem ,a duplájára
majd  vízzel lepermeteztem és 190 fokos sütőbe toltam. Tűpróbáig, illetve a kívánt szín eléréséig sütöttem.
Közben többször lepermeteztem. Rácsra téve hagytam kihűlni
Márk már melegen elkezdte enni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése