Keresés ebben a blogban

vasárnap

Karottakrémleves áfonyával

A héten a kolléganőm hozott egy újságot és abban olvastam ezt a receptet. Nem rajongok az állandó húslevesért és szeretek a levesekben is kísérletezni ezért ezt is kipróbáltam, persze némi módosítással :)
Hozzávalók: 1 nagy fej vöröshagyma
                    2 nagyobb szem krumpli
                    1 petrezselyemgyökér
                     4-5db (kb 40dkg).sárgarépa
                      20dkg áfonya (én szárítottat használtam )
                      1 kis pohár tejföl
A zöldségeket megtisztítottam és felaprítottam. A vöröshagymát egy kevés olajon megdinszteltem,majd rászórtam egy csipet curryt ,egy evőkanál maggi ízvarázst (sárga) és felöntöttem egy liter vízzel. Beledobtam még egy húsleves kockát és felforraltam. Amikor forrt bele tettem a zöldségeket és kb 5 dkg aszalt áfonyát.
Amikor a zöldségek megpuhultak botmixerrel összekevertem és beletettem 1 pohár tejfölt amiben előzőleg elkevertem 2 kanál lisztet. ( Na ezt nem kellett volna,mert amikor kihűl a leves nagyon sűrű lett :( Legközelebb csak tejszínt teszek bele) Ízesítettem még egy pici sóval, fehér-borssal és egy csepp cukorral.
Tálalásnál még áfonyával díszítettem,de állítólag levesgyöngy is jó bele.
Nekem nagyon ízlett,Márk csak ránézett de meg sem kóstolta, Tibi szerint érdekes és reméli,hogy nem csinálok ilyet minden nap:) De az apám aki 71 éves és csak a hagyományos dolgokat szereti imádta és így kommentálta:
- Nem tudom lányom milyen levest adtál,de nagyon finom volt . Mikor csinálsz megint ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése