Keresés ebben a blogban

csütörtök

Paradicsomos húsgombóc cseppet sem hagyományosan

Kislány koromban anyu nem csinált paradicsomos húsgombócot csak a menzán ettem,amit nem szerettem.
Fiatal asszonyként próbálkoztam,hogy majd én megalkotom a tökéleteset. Hát meg kell vallani,hogy nem sikerült. Hol túl kemény lett a gombóc,hol szét esett. Hol sok lett a szósz és híg,hol kevés. Rákellet jönnöm,hogy a tökéletestől ez nagyon messze van,és a kísérletezéstől is elvette a kedvem. Talán ennek köszönhető,hogy eldöntöttem én és a paradicsomos húsgombóc sosem leszünk barátok.
Aztán nemrégiben szóba került,hogy a fiúk ennének. Egy darabig ellenálltam,aztán úgy gondoltam,hogy az internet világában már csak feltalálta valaki és feltöltötte a számomra tökéleteset. Hát a hagyományos receptek között továbbra sem találtam a számomra szimpatikusat,míg végül Aliz konyhájában rábukkantam erre a csöppet sem hagyományos receptre. Számunkra ez lett a tökéletes és már ők sem ragaszkodnak a hagyományoshoz. Ha te sem rajongsz a hagyományoshoz vagy szeretsz újítani akkor javaslom,hogy próbáld ki.
Egyszerű,gyors és nagyon finom. Nálam ez a sláger :)

Elkészítése: Fél kiló darált húst ( nálam pulyka) jól összedolgozok 2 szelet fehér toast kenyérrel (amit előtte vízbe áztattam) sóval,borssal és reszelt vöröshagymával (én ezt tubusos hagymával oldottam meg)
Amikor jól össze álló masszát kapok,kis golyócskákat formálok belőle.
Egy serpenyőben kevés olajat melegítek és beleteszem a húsgolyókat. Oda fog kapni,de nem baj, óvatosan rázogatni kell a serpenyőt és a golyók minden oldalát megsütni.

Amikor megsült ráöntök a nagy doboz sűrített paradicsomot (papírdobozos) egy pici vízet és fűszerezem-> pizza fűszerkeverékkel, sóval,borssal, 2 gerezd reszelt fokhagymával ( tubusos is lehet) és bazsalikommal.
Ekkor fogom a fakanalat és óvatosan,hogy a golyók nehogy szét essen felszedem az edény aljáról a pörcöket.

Forrástól számított 10 percig  együtt rotyogtatom,addig a paradicsom is besűrűsödik.
Míg fő addig a tésztát (spagetti) kifőzőm. Ma kevés volt itthon a spagetti,ezért vegyítettem egy kis széles metélttel.
Tálaláskor a tésztára szedem a húsgombócokat és meglocsolom a szósszal, Aki akar tehet még rá parmezánt a fiam cukrozta, Jó étvágyat hozzá!:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése