Keresés ebben a blogban

vasárnap

Dióval töltött túrós kifli

Pakolászás közben került elő ez a recept amit már a múlt héten meg akartam sütni,de valahogy elmaradt, Mivel a hozzávalókat már egy hete mosolyognak rám a hűtőből most neki álltam,hogy kiflivé váljanak.
1 csomag (25dkg) túrót,1 kocka ramat (25dkg), 40 dkg lisztet, 1 csomag sütőport és egy csipet sót összegyúrtam. Gombócot formáltam és becsomagoltam folpakba ,majd kb 2 órára a hűtőbe tettem. Míg pihen el lehet készíteni a tölteléket (meg az ebédet :))
Tölteléknek összekevertem 10 dkg darált diót, 8 dkg cukrot, 6 evőkanál tejszínnel . Felvertem még 2db tojást és azt is a dióhoz kevertem. Felhasználásig a hűtőbe tettem.
Nyújtáshoz összekevertem 5dkg darált diót, 5dkg kristálycukrot és 5dkg barna cukrot
A hűtőből kivett tésztát két felé vágtam. A nyújtáshoz összekevert cukros diónak a felét a nyújtódeszkára szórtam és liszt helyet ezen nyújtottam ki a tésztát.  Kör alakúra kellene nyújtani,de ha nem sikerül az sem tragédia,a lényeg,hogy háromszögeket vágjunk belőle. Ha sikerült a kör akkor mint ha tortát szeletelnénk 16 cikket vágunk. A szélesebbik végére egy kávéskanálnyit tettem a töltelékből,és felcsavartam. A kelt tésztánál a kifli végét egy kicsit megkel húzni,ennél nem lehet mert szakad! csak az ujjunkkal nyomkodjuk óvatosan oda. A másik gombóccal ugyan így jártam el.
A kész kifliket sütőpapírral bélelt tepsibe tettem és 180 fokra előmelegített sütőbe toltam, 15 perc alatt megsül. Figyelni kell,mert ha tovább hagyod a cukor meg ég!
Dobozban tárolva 1-2 napig el áll. Bár nálunk jó ha a reggelt megéri:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése