Keresés ebben a blogban

vasárnap

Szilvás gombóc óóóó

Imádom a szilvás gombócot de csak a friss szilvából. A bolti, a mirelit vagy befőtt szilvás nálam nem nyerő.
A minap egyik madaras szupermarketban megláttam nagyon szép és olcsó szilvát ( katasztrófa a mostani gyümölcs árak :( ) hát gyorsan vettem s máris készült a gombóc :)
A hozzávalókat nem szoktam mérni. Találomra feltettem krumplit főni. A megfőtt és összetört krumplit sóztam és hagytam hűlni. Amikor langyos lett, raktam hozzá 2 egész tojást és össze gyúrtam annyi liszttel,hogy lágy de nem ragacsos tésztát kapjak.
A szilvát kimagoztam, s a mag helyére egy teáskanál fahéjas cukrot tettem.
A tésztát én nem szoktam kinyújtani, kicsíptem egy darabot belőle ,szétnyomkodtam, közepére tettem a szilvát és gombóccá formáltam. Az egész szilva miatt jó méretes gombócok lettek :)
Kifőztem és pirított szemlemorzsában meg hempergettem.
                                                                 Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése