Keresés ebben a blogban

szerda

Francia almatorta ,hogy jobb legyen a kedvünk

 Egész nap ez a vacak idő :( az embernek semmihez sincs kedve. Anyumtól kaptam egy gasztro magazint a francia konyháról. Azt nézegettem amikor megláttam ezt a tortát ......Mama apple tart.....nálam legyen csak francia almatorta. Megtetszett s kiderült,hogy van itthon minden hozzávaló. Gyorsan neki is álltam.......Márk bőrig ázva ért haza, s addigra már fahéj illat terjengett a lakásban
-Mit csinálsz ? Olyan karácsony illat van. S tényleg,olyan jó hangulatot csinált az illat,hogy a kedvünk is jó lett tőle :)
  Hát a kép nem sikerült valami jól :( de a süti annál inkáb :) Több fotót már nem is tudtam készíteni róla ,olyan gyorsan elfogyott :)

Hozzávalók a tésztához: 20 dkg liszt
                                        1 nagy tojás, tálban felverni
                                        5 dkg vaj + 5 dkg margarin.....én 10 dkg margarint használtam
                                        csipet só + fahéj
                                        2 dkg cukor
                                        1 kk sütőpor
                                        1 ek forró tej
a töltelékhez: 2 nagy alma
                       6 dkg cukor
                       fah
                       2 ek hideg vaj feldarabolva

A sütőt 170 fokra állitva bekapcsoltam,és gyorsan összegyúrtam a tésztát. Egy tálba mindent bele tettem a a forró tej kivételével s gyorsan össze morzsoltam,majd beleöntöttem a tejet és összegyúrtam. Egy lágy tésztát kaptam amit lisztes kézzel egy pite formába gyomkodtam,úgy,hogy pereme is legyen. Az almát felcikkeztem és a tészta tetején elrendeztem. Rászórtam a cukrot a fahéjt és rádaraboltam a vajat. Egy órát sült a sütőben. Langyosan lehet fogyasztani. Isteni finom s szerintem más gyümölcsel is jó lehet.
Na ez a kép még rosszabb mint az előző.......majd legközelebb hát ha több időm lessz egy jó képre :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése