Keresés ebben a blogban

vasárnap

Habos almás-mákos




Ezt a receptet már hetekkel ezelőtt kaptam emailbe , s nem volt megjelőlve a forrás. Ezért nem tudom megjelőlni a forrást.......bocsánat ezért az eredeti szerzőtől !
Viszont szokásomhoz híven némileg változtattam rajta :)
Az alsó rész hozzávalói eredetileg : 6 tojás sárgája
                                                          10 dkg darált dió vagy mandula -> nekem egyik sem volt itthon ,csak némi darált mogyoró. Mérlegelésnél derült ki,hogy csak 40 gramm. Na ezt kipotoltam étkezési keményitővel.
                                                          10 dkg darált mák
                                                           1 teáskanál sütőpor (nálam 1 csomag)
                                                            1-2 ek méz ( nálam 2 )
Az almás rétegnél nem változtattam : 6 nagy alma
                                                             1 tk fahéj
                                                             2 ek citromlé
                                                             1 ek méz
A habhoz : 6 tojásfehérje
                   1 ek citromlé
                   1 ek méz
                   5 dkg darált mák ( én nem tettem bele )

Először az almás rétegnek álltam neki. Az almát lereszeltem és a hozzávalokkal együtt feltettem párolni. Takarékon addig pároltam,néha kevertem,míg csak egy kicsi lé maradt alatta.
Közben a tésztának valót készítettem el..a tojássárgáját kihabosítottam,majd belekevertem a többi hozzávalót is. Egy elég ragacsos masszát kaptam,amit egy kicsi 25x25 jénaiba tettem,amit előtte kibéleltem sütőpapírral. Erre tettem az almás réteget és 150 fokos sütőbe toltam 20 percre.
A tojásfehérjéből,citromlével és a mézzel kemény habot vertem és a 20 perc leteltével az alma tetejére halmoztam. A recept szerint 15 percre még vissza kell tenni. Én a hab pirulását néztem és
ennél a szinnél én úgy gondoltam,hogy kiveszem. ez kb 8-10 perc volt.












hagytam egy kicsit hűlni majd megfogtam a sütőpapírt és kiemeltem a tálból












csak akkor szeleteltem amikor már teljesen kihült

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése