Keresés ebben a blogban

szombat

Sütötökös szelet

 Az az igazság,hogy én eddig csak sütve szerettem a tököt,de mostanában tökre rákattantunk a sütőtökre :) Azóta mindenféle változatban készítem: leves, saláta, kávé és most sütemény.
Elsőre van akinek riasztóan hat,hogy sütötökös süti, Tibi pl hallani sem akar róla,de kostólás után fiacskám teljesen odáig van érte, bár elsőre nem mondtam meg,hogy mit eszik :) de már tudja s szerinte sem rossz.
Ez is most gluténmentes változatban készült,de sima liszttel is lehet.
Hozzávalók: 15  dkg barna cukor
                     25 dkg sütötök püre -> ettől nem kell kétségbe esni,én egyszerűen megsütöttem este a tököt és másnap szépen kikanalaztam a héjából, villával összetörtem és már kész is a tökpüre :)
                     1,5 dl olaj
                     2 ek vanília aroma
                     2 tojás
                     15 dkg rizsliszt + 1 ek keményitő, ha simán csinálod akkor 15 dkg finom liszt
                      10 dkg darált dió
                     1 tk fahéj, 1tk sütőpor, 2 tk szódabikarbóna, csipet só

A cukrot az olajjal és a tökpürével meg a vanília aromával kikevertem,majd egyenként hozzá adtam a tojásokat. Egy másik tálba összekevertem a száraz hozzávalókat ,majd hozzá adtam a folyékony keverékhez.
Sütőpapírral bélelt tepsibe kanalaztam,elsímitottam és 200 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
                                      Isteni finom,! ne hagyd ki !:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése