Keresés ebben a blogban

szombat

Túró rudi torta Tibi szülinapjára

Tibimnek szülinapja volt tegnap,de dolgozott :( így ma ünnepeltük őt ezzel a túró-rudi tortával.
Az alapötlet Stahl könyvéből származik,de mivel lisztérzékeny is van most a családban a tészta részét átvariáltam. Eredetileg egy sima 2 tojásos piskóta van hozzá,én így készítettem :
Hozzávalók a kakaós piskótához: 2 tojás
                                                      10 dkg cukor, 1 cs vaniliás cukor
                                                      3 ek meleg víz
                                                      5 dkg rizsliszt
                                                      5 dkg étkezése keményitő
                                                      1 dkg kakaópor
                                                      1 kk sütőpor
A tojásokat szétválasztottam,a fehérjét habbá vertem és félre tettem. A sárgáját a cukrokkal és a vízzel habosra kevertem. A lisztet,keményitőt ,kakaóport és sütőport egy tálba összekevertem és lassan a sárgájához adagoltam. A végén kevertem csak bele a fehérje habot,majd tortaformába töltve 170 fokon tűpróbáig sütöttem. Amikor kész ,hagytam kihűlni.

Hozzávalók a krémhez : 1 csapott evőkanál étkezési zselatin
                                        20 dkg porcukor
                                        50 dkg túró
                                        1 vaníliarúd ,nálam 1 kk vanília aroma
                                        1 citrom
                                        1 dl tejfől, én 1 kis dobozzal tettem bele
                                        2,5 dl tejszín
A zselatint 1 dl vízben elkevertem és lassú tűzön felolvasztottam,majd hagytam kihűlni. Amíg hűlt addig a porcukrot elkevertem 3 ek forró vízzel,majd hozzá adtam a túrót,a vanília aromát,a citrom reszelt héját,egy ek citromlét és a tejfölt. Jól elkevertem,majd bele kevertem a zselatint. A tejszínt felvertem és egy fakanállal ovatosan belekevertem. Egy elég híg masszát kaptam,féltem is ,hogy nem fog megszilárdulni,de nem így történt :)
Egy tálkába tettem 1 dl vizet és 5 dkg porcukrot,amit a mikróban addig melegítettem a míg a cukor elolvadt.
A kihült piskótát kivettem a formából ,lehúztam róla a sütőpapírt és úgy tettem vissza a formába,hogy most a teteje legyen lefelé. Vissza kapcsoltam rá a formát és meglocsoltam a mikróban felmelegített sziruppal,majd rákanalaztam a túrókrémet.
A tetejét vastagon megszórtam kakaóporral és egy éjszakát a hűtőben pihent
Másnap, vagyis ma, egy kicsit feldiszitettem



majd a Tibi megfosztva a gyertyáktól szeletelte :)












és itt még ég a gyertya

                                          Boldog szülinapot szívem ! :)





                                        

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése