Keresés ebben a blogban

vasárnap

sütötökös kávé csak fanatikusoknak

Imádom a kávét, főleg ha különleges, Bármerre járok,ha látok valamilyen kávét amit még nem ittam ,muszály megkostolnom. Ennek a kávénak a receptjét a múlthéten kaptam, azóta motoszkál bennem,hogy meg kellene csinálni. Voltak hozzávalók amik nekem nincsenek,de ez sosem volt akadály,helyettesitem mással....... viszont a tökpüre az ugye alapvető a tökös kávéhoz,de az sem volt. .Aztán tegnap tököt sütöttem a gyerekeknek s eszenbe jutott,hogy egy darabkát megmentek a kávéhoz. S ma alkottam. Az eredeti receptet itt találjátok
http://flat-cat.hu/2009/11/18/pumpkin-spice-latte-ha-valakit-a-kevesbe-jol-hangzo-sutotokos-tejeskave-elnevezes-elriasztana/
Az én változatom pedig a következő: Két dl tejbe bele kanalaztam a sült tököt . Adtam hozzá barna cukrot, örölt fahéja, örölt szegfűszeget, örölt gyömbért, szerecsendiót és feltettem forni. Eredetileg arra gondoltam,hogy mézeskalács fűszerkeveréket teszek bele,de kiderült,hogy elfogyott,,,,így jött a szabadon választott :) Mennyiséget nem írok,mert csak gondolomra raktam.
Amikor felforrt, elzártam alatta a gázt és hagytam egy kicsit hűlni,majd össze turmixoltam egy kevés mézzel s máris volt egy adag isteni tökpürém.
Erre öntöttem egy adag kávét. Én most nem főztem hanem nescaffét kevertem ki. A tetejére tejszinhab került.
Szerintem isteniiiii ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése