Keresés ebben a blogban

kedd

Habos kókusztekercs


 Ezt a receptet anyám egyik újságjában találtam. A receptet  Frics Józsefné küldte be Ráckevéről,tehát ez az ő érdeme ezért álljon itt a neve :) viszont annyira finom és egyszerű,hogy gondoltam megosztom veletek, hát ha rajtam kivül van még aki nem ismeri és ugyan olyan kókusz rajongó mint én :)
Hozzávalók a tésztához: 40 dkg liszt
                                        25 dkg margarin
                                         4 tojás sárgája
                                         2 dkg élesztő
                                         1,5 dl tej
                                         1 ek cukor, egy pici só
a töltelékhez : 4 tojás fehérje
                        30 dkg porcukor
                        20 dkg kókuszreszelék

Elkészítése: a tejet a cukorral felmelegítettem és bele tettem az élesztőt, hagytam felfutni. A liszttel elmorzsoltam a  vajat,hozzáadtam az élesztőt és a tojásoksárgáját. Jól összegyúrtam, 4 felé vettem és hagytam  pihenni.
Addig elkészítettem a tölteléket. A fehérjét a porcukorral együtt ,kemény habbá vertem,majd ovatosan beleforgattam a kókuszt.
Egy rész tésztát vékony téglalap alakúra nyújtottam és megkentem a töltelék negyedével. Feltekertem mint a bejglit és felszeleteltem.
sütőpapírral bélelt tepsibe tettem a csigákat és 180 fokon megsütöttem.
míg sült az első adag,a következő adag tésztát nyújtottam....kentem.....stb.
Már melegen fogyatkozott a tányérról de még két nap múlva is puha volt.



                                                             Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése