Keresés ebben a blogban

péntek

Bolognai ragus rakott palacsinta , Márk szerint hamis lassanna

 Régebben már csináltam ilyet.....vagy valami hasonlót :)....de most improvizáltan mert gyorsan kellett vacsit csinálni s közben figyelni,hogy lisztérzékeny is fog belőle enni. Először úgy gondoltam,hogy két felé főzök,de a lustaság meg az idő nagy úr így született ez a  finomság :)
Először a tésztát kellett megoldanom,hogy gluténmentes legyen. Első variációban a kukorica liszten gondolkodtam (amikor még úgy volt,hogy külön főzök :) aztán arra gondoltam,hogy keverem a rizs-lisztel, de én nem szeretem a kukoricalisztnek még a szagát sem ezért elvetettem s maradt a rizsliszt.....ekkor döntöttem úgy,hogy nem keverek külön palacsintát csak akkor ha ezzel nem tudok jól dolgozni.......de nem volt semmi gond :)
A gluténmentes palacsinta hozzávalói : 3 tojás
                                                          30-40 dkg rizsliszt
                                                          2 dl tej
                                                          4 dl víz amiben elkevertem 2 kk szódabikarbónát mert nem volt itthon bubis víz és egy csipet só. Ebből az adagból 10 db palacsinta lett
Ezt jól összekevertem s hagytam állni amíg a ragut feltettem.

A ragú hozzávalói : 500 g darált hús (nálam pulyka)  szalonna (elhagyható )
                              hagyma, só,bors ízlés szerint fűszerek, bolognai fix  
                              tejföl és sajt
A hagymát felkockáztam és a szintén felkockázott szalonnával együtt megdinszteltem,majd rátettem a húst. Sóztam ,borsoztam és hagytam főni.  majdnem kész volt,megszórtam egy bolognai alap porral és készre főztem.
Közben elkezdtem sütni a palacsintát.Teflonban sütöttem,de majdnem mindegyik után tettem bele egy kis olajat,hogy ne tapadjon mert a rizsliszt nem úgy működik mint a sima. A palacsinta is kissé vastagabb lett (de finom !) Ezért döntöttem úgy,hogy most nem hajtogatom...ekkor jött a következő ötlet.
Egy jénai aljára tettem egy palacsintát meglocsoltam a raguval, tejföllel és reszeltem rá egy kis sajtot majd megint palacsinta................ addig rétegeztem míg tartott a hús. A tetejére palacsinta került amit megkentem tejföllel és megszórtam reszelt sajttal. Forró sütőbe toltam és addig sütöttem amíg a sajt ráolvadt.
                                                    
Most úgy szeleteltem mintha tortát vágnék

Lehet még tejfölt tenni rá....Márk pl ketchupot locsolt rá
Nagyon finom ! próbáld ki :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése