Keresés ebben a blogban

hétfő

Tél torta Tünde módra



 Karácsony este került ez a torta az asztalra,amit apám a színe miatt ,elkeresztelt fradi tortának. :)
Én a kivivel a fenyőt a kókusszal meg a hót akartam szimbolizálni (ha már kint nem volt) de neki nem ez ugrott be :)......azért a torta jóóóó volt :)
Hozzávalók a tésztához :  5 tojás
                                      15 dkg kristálycukor,  1 csomag vaníliás cukor
                                      10 dkg liszt
                                        2 dkg étkezési keményítő
                                        2 dkg kókuszreszelék
                                      50 ml olaj
krémhez :  3dl tej
                 10 dkg cukor
                 1 csomag vaníliás pudingpor
                 25 dkg vaj
                 2 db kivi
                 300 g ananász
A tojásokat szétválasztottam. A fehérjét a kristálycukorral habbá vertem és félre tettem. A sárgáját a vaníliás cukorral kikevertem,majd hozzá kevertem a habot. Beleszórtam az összekevert száraz hozzávalókat és a végén az olajjal lazítottam. Tortaformába öntöttem és 170 fokon megsütöttem. Amikor kihűlt 3 felé vágtam.
A krémhez a tejből a cukorból és a pudingporból sűrű krémet főztem és hagytam kihűlni.Amikor kihűlt felhabosítottam a vajjal,Valamennyi krémet félre tettem,hogy bevonjam vele a tortát (kb 1/3 ) majd belekevertem a felkockázott kivit és ananászt.
A torta lapot megkentem baracklekvárral majd rákentem a fele krémet, erre jött a következő lap,lekvár,krém és a 3. lap. Az egészet beborítottam a félretett krémmel kókusszal és díszítettem.-kivivel  + ananász darabokkal.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése