Keresés ebben a blogban

vasárnap

Narancskrémes alagút gluténmentesen

Az alap ötlet a Fincsi.hu oldaláról származik http://fincsi.hu/sutemeny_receptek/871/Karacsonyi_narancskremes_fatorzs# de én gluténmentesen szerettem volna elkészíteni, ezért ma ez is a kísérletezés áldozatává vált :) de bevált s nyert :) így karácsonykor ő is az asztalra fog kerülni :)
Az eredeti nem mentes receptet a linken megtaláljátok, itt a gluténmentes piskótát írom le hozzá.
A piskótához valók : 6 tojás
                                6 ek cukor
                                6 ek rizsliszt
                                2 ek étkezési keményítő
                                2 ek kakaópor
                                2 kk szódabikarbóna
                                csipet só
A tojásokat szétválasztottam és a fehérjét egy csipet sóval habbá vertem,majd kanalanként hozzá adtam a cukrot. Ezután következett a tojássárgája. A száraz hozzávalókat összekevertem és kanalanként a habhoz adagoltam. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöttem és tűpróbáig sütöttem (10-12 perc) 180 fokos sütőben.
Sütőből kivéve nedves konyharuhára borítottam és rögtön feltekertem. Így hagytam kihűlni.

A krémhez valók :   1 cs vaníliás puding
                              2 tojás sárgája
                              18 dkg cukor
                               4 dl tej
                               2 közepes narancs leve és reszelt héja
                               25 dkg puha vaj
A pudingport a cukorral és a tojássárgájával + egy kevés tejjel simára kevertem ,majd hozzá adtam a maradék tejet is és sűrű krémmé főztem. Ekkor adtam hozzá a narancs levét és héját. Hagytam kihűlni majd bele kevertem a vajat. Beletöltöttem a piskótába és kívül is körbe kentem. Tortadarával és dekorcukorral díszítettem. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése