Keresés ebben a blogban

szombat

Mogyi nasi házilag

Jó pár évvel ezelőtt Tunéziában a tenger parton árultak különböző, főleg édes ízesítésű mogyorót, mandulát. Valami isteni finom volt s itthon is kerestem,de nem találtam ilyen nasit :(  Aztán a Lurdy  előtt láttam egy hasonló kocsit és éreztem az ismerős illatot,de arany árban mérték a mogyorót :( aztán nem régen a szállásvadász oldalán találtam egy receptet ami ránézésre hasonlított az arab csemegére. 
Így készült : 2 bögre sótlan ! földimogyorót megpirítottam egy serpenyőben (olaj nélkül ) Nekünk pirított mogyi volt itthon, azt is pirítottam egy kicsit, a simát barnulásig kell pirítani.
                Aztán egy lábosba tettem 3/4 bögre kristálycukrot + 1 zacskó vaníliás cukrot
                                                       1/3 bögre  vizet
                                                       1 mk fahéjat és belelöttyintettem egy kis vanília aromát.
Ezt felforraltam,majd bele tettem a pirított mogyit s addig főztem míg a szirup ráragadt és kikristályosodott a mogyorón. Egy tálra öntöttem és hagytam kihűlni........én,a fiúk már melegen ették :)
Tibi azt kérdezte : " Te is akarsz enni belőle ? "  

                                           Nagyon finom ! érdemes kipróbálni ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése