Keresés ebben a blogban

hétfő

Mákvirág, bejgli helyett





 Volt ám nálam is karácsonyi sütés-főzés vendégeskedés s éppen ezért nem jutottam ide a gép elé.
De most pótolom s mindent egyben zúdítok rátok :).........lesz még ünnep  :) ....hát ha jól jön még :)
Nálunk karácsonykor a bejgli mindig anyukám süti,meg kapunk innen-onnan ezért én nem sütök. Helyette készült ez a mákvirág  ami szerintem csak kinézetre más mint a bejgli.....már mint nálunk,mert mi kelt tésztás bejglit készítünk ami ugye nem a hagyományos bejgli. Ez pillanatok alatt készen van és nem macerás :)
Hozzávalók:  fél kiló liszt
                    5 dkg élesztő
                    350 ml langyos tej, bele 1 kk cukor
                     3 ek porcukor
                    1 kk só
                     2 ek olaj
                     2 ek sütőrum
Én lusta asszony módjára,meg tuti ami biztos alapon ,mindent betettem a kenyérsütőgép üstjébe és elindítottam egy dagasztó programot. Amikor szépen megkelt a tésztám kinyújtottam ,meglocsoltam olvasztott vajjal,s jól elkentem rajta úgy,hogy az egész tészta vajas legyen,majd  rászórtam a
tölteléket:  8 ek mák és 8 ek porcukor. Nem kevertem össze ,külön-külön szórtam.
majd jött 1 zacskó vaníliás cukor és egy citrom reszelt héja
Feltekertem és kört formáltam belőle, a végeit egymásba dugtam és egyformán bevagdostam majd kifordítottam a szeleteket
hagytam még fél órát kelni ,majd megkentem 1 tojás sárgájával és forró sütőbe toltam.
Tűpróbáig sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése