Keresés ebben a blogban

hétfő

Banánkenyér

Banánkenyér mert kenyér formában sütöttem, de tulajdonképpen nasi......reggeli vagy uzsonna....vagy aminek akarod :) Minden esetre tökéletes felhasználása az érett banánnak. Most is ez történt. Ugyanis az én cseppet sem elkényeztetett :) és kicsit se finnyás fiam :) nem eszi meg a banánt ha már pöttyös vagy barnul a héja. Ilyenkor szokta a banán a turmixba vagy a sütőben végezni. Most ez utóbbi sorsra jutott. :)

Így készült,azaz a hozzávalók : 2 db jó érett banán
                                               25 dkg liszt ( ha liszt mentesen akarod akkor fele arányban rizsliszt és keményítő keveréke)               1 tk szódabikarbóna
                                               10 dkg cukor + 1 vaníliás cukor
                                               2 tojás
                                               1 dl tej
                                               15 dkg vaj
                                               csipet só + 1 tk fahéj
Egy tálban összekeverem a lisztet,szódát a sót meg a fahéjat. Egy tányérban összenyomtam a banánt.
A tojásokat kikevertem a cukrokkal és a vajjal,majd belekevertem a banánt is. Ezután következett a lisztes keverék,majd a végén lazítottam 1 dl tejjel.
Sütőpapírral bélelt kenyérformába öntöttem és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütöttem.
Lehet még fokozni egy kis csoki mázzal a tetején. Készült egy olyan is ,de az már nem került a fényképezőm elé :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése