Keresés ebben a blogban

szerda

Tejszínes-gyümölcsös zsemlemuffin......vagyis a maradék újrahasznosítása

Egyetlen fiacskám elkényeztetett gyermek ,ez tény és való, s ez megmutatkozik az evés terén is. Pl másnapos zsemlét nem eszi meg :( inkább nem eszik. Ebből kifolyólag figyelt a kenyértartóban egy pár jobb sorsra érdemes zsemle. Szárazabb változata prézliként végzi,de ennek az ötnek jobb sorsot szántam :) belőlük muffin készült.
Az 5 db zsemlét kisebb darabokra tépkedtem ,és egy nagy tálba tettem.3 dl tejet és 3dl zsíros tejszínt (30%-os) megmelegítettem és rálocsoltam a zsemlére. Jól összekevertem és hagytam állni.
Amíg a zsemle állt ,3 tojást szétválasztottam. A fehérjét kemény habbá vertem. A sárgáját kikevertem 3 dkg vajjal és 6 ek cukorral. Amikor jó krémes volt ,belereszeltem 1 citrom héját és adtam még hozzá 1 tk vanília aromát. Ezután kevertem bele a zsemlét,majd a felvert tojásfehérjét.
A hűtőben maradt még a múltkorról egy fél csomag mirelit vegyes gyümölcs (ribizli,szeder,málna,áfonya,eper) ,abból kevertem bele majd a muffin formákba töltöttem. A tetejére is szórtam a gyümölcsből .
15-20 perc alatt megsütöttem. Nagyon finom lett......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése