Keresés ebben a blogban

szerda

Hamis lazanja......azaz már megint kipakoltam a hűtőt


Régen vettem a boltba a kész lazanját, de mióta Márkom nagy étvágyú lett ,nem egy olcsó mulatság. Gondoltam elkészítem házilag. Készült anno egy adag normál lazi. tésztából,de az a tészta nagyon nem tetszett :(  Akkor találtam ki,hogy palacsintába töltöm a húst, s akkor jegyezte meg a kis fiam,hogy "Ez hasonló mint a lazi,csak sokkal finomabb a tésztája !" Ez igaz,de a hús nekem nem volt elég szaftos.
Ezért most tovább fejlesztettem :) Márk bevágott egy jó adagot,majd közölte : " Anyukám ,ez isteni volt. Máskor is ilyen lazit csináljál " :)
Így készült : Először bekevertem a palacsinta tésztát. Jelen esetben gluténmentesen.
                  4 tojást egy kevés sóval habosra kevertem ,majd hozzá adtam 15 dkg rizslisztet és 15 dkg étkezési keményítőt ( ez helyettesítette a 30 dkg sima lisztet) Felengedtem 2 dl tej és 4 dl bubis víz keverékével. Jól elkevertem és félretettem.
A töltelékhez egy közepes fej vöröshagymát felkockáztam és egy kevés olajon megdinszteltem,majd rátettem fél kiló darált húst (én pulykát használtam ) Sóztam,borsoztam és megpirítottam. Amikor már kevés lé volt alatta ,rászórtam egy zacskó bolognai ragú port. Felengedtem egy kevés kb 2 dl vízzel és ráöntöttem még egy fél üveg bazsalikomos paradicsom szószt. Kb egy tíz percig lassú tűzön rotyogtattam,amíg besűrűsödött.
Közben elkezdtem kisütni a palacsintát.
A kisült palacsintát egy kerek jénaiba tettem . Rákanalaztam egy adag bolognai  ragut,meglocsoltam tejföllel és megszórtam egy kevés reszelt sajttal (most füstölt volt itthon ) Majd jött a következő palacsinta....hús..tejföl     stb.....addig rétegeztem így amíg volt ragú. Felülre palacsinta került,amit megkentem a maradék tejföllel,úgy,hogy az oldalára is kerüljön (sütés közben ne száradjon ki a palacsinta széle) A tetejére került még a maradék sajt,és már ment is be a sütőbe.
                                                       A sajt pirulásáig sütöttem
                                Mivel kerek lett mint egy torta,hát úgy is szeleteltük mint egy tortát :)
                                 Nagyon finom lett,érdemes kipróbálni :) Jó étvágyat hozzá ! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése