Keresés ebben a blogban

szombat

ál lasanne azaz bolognai ragus palacsinta

Régen szerettük a lasannét,de mióta kitaláltam,hogy palacsintába töltöm a ragut és így sütöm meg,azóta nem került az asztalra nálunk lasanne. Amikor először készítettem el Márk rögtön megjegyezte,hogy ennek a tésztája jobb mint a lazié,s ezentúl felejtsem el a lasannét.
Így vette át nálunk a lasane dobogos helyét a bolognai ragus palacsinta.

A palacsinta tészta elkészítésével kezdem. Én 8 db palacsintát szoktam megtölteni. A leírt mennyiség kis palacsinta sütőhöz van, a sütőd méretéhez képest kalkuláld az adagot.
A tésztához: 15 dkg liszt, 2tojás, 1 dl tej,csipet só, 2dl bubis ásványvíz
A bubis víz kivételével összekevertem a hozzávalókat és a végén fel lazítottam a vízzel. Félre tettem.
Míg állt ,elkészítettem a ragut.
Kevés olíva olajon megpíritottam 70 dkg darált húst (pulykát,mert Tibi csak azt szereti ,de készíthető sertésből is ) kicsit sóztam,borsoztam. Amikor megpirult rászórtam 2 zacskó bolognai spagetti alapot és felöntöttem 6 dl vízzel. Lassú tűzön 5 percig főztem.
Majd félre tettem és jöhetett a palacsinta sütése.
A kisült palacsintákat megtöltöttem a raguval, háromszögletűre hajtottam és kivajazott jénaiba tettem.
A tetejét megkentem tejföllel a maradék ragut (ha maradt) a tetejére raktam és ráreszeltem kb 10-15 dkg sajtot.
200 fokra előmelegített sütőbe toltam és a sajt pirulásáig sütöttem.
                                                            Jó étvágyat !


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése