Keresés ebben a blogban

vasárnap

fánk muffin a fiúknak


Mivel a napokban az én fogamra való muffin http://tunder-konyha.blogspot.hu/2013/04/fetas-olivas-muffin-csak-nekem.html készült, úgy gondoltam most a fiúknak kedvezek .
De mi legyen fánk vagy muffin ? ..........mindkettő,,,,,,,,,,,neeem,legyen a kettő egyben.
A fánk muffin lényegében fánk tészta muffin formában sütve.
S, hogy tovább egyszerűsítsem a dolgot, a tészta a kenyérsütőgépben készült.

100 ml tejet meg langyosítottam 25g cukorral.
A gép üstjébe mértem fél kiló lisztet. A közepébe mélyedést készítettem és belemorzsoltam 1 kis csomag (42g) élesztőt. Ráöntöttem a langyos cukros tejet és letakartam. Kb 15 perc míg felfut az élesztő. Ekkor rámértem még 25g cukrot. Adtam hozzá 3 tojást, 1csipet sót, és 15 dkg vajat.
Elindítottam a gépet. Ha nem géppel dolgozunk,akkor hólyagosra dagasztjuk és duplájára kelesztjük a tésztát.
Amikor a tészta megkelt lisztezet deszkára borítottam és átgyúrtam, majd 5-6 cm vastag rúdat formáztam és 24 egyenlő részre vágtam. Ellapítottam a darabkákat, a felébe 1kklekvárt tettem,majd befedtem egy másik ellepított darabkával. A szélét összecsíptem mint a derelyénél és gombóccá formáltam. Bele tettem a muffin formába. Nekem a tésztám elég lágy lett most ,ezért nem kelesztettem újra. Ha nem nagyon lágy a tészta akkor a tepsiben hagyva 15 percet kelesztem még,amíg a sütő melegszik. Most hideg sütőbe tettem és 170 fokra állítottam. Tűpróbáig sütöttem.
Amikor kész volt,kivettem a sütőből és átkentem tejjel,hogy ne legyen kemény a tészta teteje.

Tálra kiszedve hagytam kihűlni és csak utána szórtam meg porcukorral.......már amennyi maradt :) .hogy ne olvadjon rá. A fiúk már melegen ették
ekkor jött az ötlet,hogy legközelebb pudinggal kellene megtölteni.
Porcukor helyett mehet rá cukormáz vagy csoki........ha addig el nem fogy :)
                                                        Jó étvágyat hozzá ! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése