Keresés ebben a blogban

kedd

túrós muffin most aszalt szilvával



Nemrég találtam ezt a receptet,illetve hasonlót,mert ez is változtatáson ment át. A hozzávalók már egy ideje a hűtőben vannak de nem volt még időm.....de ma úgy mentem haza,hogy süthetnékem van, ezért ma elkészült
Az eredeti recept kuglóf, ebből lett sok kicsi muffin........és már a végfázisban derült ki,hogy az áfonya eltűnt a szekrényből. A fiúk állították,hogy semmi közük az eltűnéséhez biztos elhasználtam és elfelejtettem :)
így került bele gyorsan aszalt szilva

Hozzávalók: 25dkg túró
                    15 dkg vaj
                    15 dkg barna cukor
                    25 dkg liszt
                    2 tojás
                    fél csomag sütőpor
                    1 citrom reszelt héj
                     1 ek citromlé
                    csipet só
                    10 dkg aszalt áfonya.........vagy amit találsz otthon :)

A lisztet a sütőporral és a sóval elkevertem és félre tettem.
Egy nagyobb tálban a vajat habosra kevertem a barna cukorral,majd hozzá adtam a tojásokat.
Belereszeltem a citrom héját, hozzá adtam a citromlét és a túrót. Jól össze kevertem.majd hozzá adtam a lisztes keveréket. Ekkor jött volna bele az áfonya ami köddé vált :)
Ezért a masszát bele kanalaztam  a formákba és a közepükbe egy szem aszalt szilvát nyomtam.
180 fokra előmelegített sütőben tűpróbáig sütöttem.

Hagytam kihűlni ,és csak utána szórtam meg porcukorral.
Eredetileg még étcsokitallért is akartam rá tenni.de amikor kész lett akkor már sokalltam,így elmaradt.
De van még egy adag túróm....ezért a következő adagnál feldarabolom az aszalt szilvát és teszek a tetejére csokit is.........mert ez így áfonya nélkül is párolog :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése