Keresés ebben a blogban

hétfő

napsugár szelet



Tegnap megint hideg,esős napra ébredtünk. A fiúk nyomták a gépen a játékot ,én meg beköltöztem a konyhába,hogy valami lélekviditót készítsek. A túró,a málna és a vanillia íze együtt olyan mint amikor kisüt a nap :) ..........s ma már a nap is süt :) :)
Elkészítése nem egy gyors folyamat,de megéri mert nagyon finom!
A tésztát a kenyérsütőben készítettem el,hogy gyorsítsam na meg egyszerűsitsem a folyamatot.
1 dl tejet 1 ek porcukorral meglangyosítottam, majd bele morzsoltam 3 dkg élesztőt. Hagytam felfutni. Közben az üst aljára szórtam 2kk sót majd rászitáltam 40dkg lisztet. A liszt közepére mélyedést csináltam és beleöntöttem a felfutott élesztőt. Rámértem még 6dkg porcukrot és ráöntöttem még 1dl langyos tejet. Adtam hozzá még egy tojást és 5 dkg vajat. Elindítottam a dagasztás programot. Ha kézzel készíted akkor holyagosra kell dagasztani és a duplájára keleszteni.
Amíg a gép dolgozott elkészítettem a többi hozzávalót
 Először a vaniliás hab alapot.
Fél liter tejet felforraltam 2dkg cukorral,2 zacskó vaníliás cukorral és 2 kk vaníliás aromával. Egy zacskó vaníliás pudingot elkevertem egy kevés tejjel,majd a felforrt tejhez adva sűrű krémmé főztem. Félretettem hűlni és folytattam a málnaszósz elkészítésével. Ehhez egy doboz mirelit málnához (300g) adtam 15dkg barna cukrot és feltettem főni. Folyamatosan kevergetve addig főztem míg a cukor teljesen elolvadt és a málna is szétesett. Ezt is félretettem hűlni.
 Következett a túrókrém összeállítása. Egy tálba tettem fél kiló túrót.25 dkg tejfölt, 15dkg porcukrot, 2tojást és egy citrom reszelt héját. Az egészet összekevertem a robotgéppel. Mire ezzel is végeztem a dagasztást is befejezte a gép.
A tésztát lisztezett deszkára borítottam és egy közepes tepsi nagyságú téglalappá nyújtottam. Én egy csatos tepsít használtam,a végén tele lett az egész tepsi. A lényeg,hogy magas falú tepsibe süssük mert feljön a tészta és még a rétegeknek is el kell férni,
Szóval a tésztát bele tettem a sütőpapírral bélelt tepsibe,majd rásimítottam a túrókrémet,ennek a tetejére a málnaszószt. Igy hagytam még 20 percet kelni a tésztát. Közben a sütöt bekepcsoltam melegedni 180 fokra.
20 perc után betoltam a sütőbe és hagytam egy fél órát sülni. Közben folytattam a vanilíáshab elkészítését és azon aggodtam,hogy hogy fog ráférni,mert egyre magasabb lett.
A vaníliáshabhoz elővettem 4db tojást. A sárgáját belekevertem a vaníliás krémbe, a fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem,majd beleforgattam a krémbe.
30 perc után kivettem a sütit a sütőből és hagytam egy kicsit levegőzni,hogy lejjebb menjen,majd ráöntöttem a habot és vissza toltam a sütőbe ujjabb 20 percre.
Majd kivettem a sütőből és hagytam hűlni.
A fiúk nem bírták ugy hogy nálunk már langyosan szeletelni kellett. Igazi ízkavalkád s minden ízében a tavaszt a napot idézi :)

          NAPSUGARAS HÚSVÉTOT KÍVÁNOK MINDEN KEDVES TÜNDÉR-KONYHÁSNAK !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése