Keresés ebben a blogban

csütörtök

Cobbler az új örület :)



A neten találtam nemrégiben a receptet s be kell valjam fogalmam sem volt mi az a cobbler (kobler ) de a kinézete nagyon tetszett. Azt mondtam,hogy hasonló mint az aranygaluska ......azán elkészítettem és rájöttem,hogy sokkal egyszerűbb, gyorsabb és finomabb. A fotón meg úgy néz ki mint ha gombóc lenne de ahhoz meg végkép semmi köze. A cobbler tulajdonképpen egy tálban sült gyümölcsös süti,ami a végtelenségig variálható. Általában idénygyümölcsből készitik,de lehet befőtt-mirelit vagy akár aszalt gyümölcsböl is. Állitólag a muffin után ez a legnépszerübb sütemény. Nem is értem,hogy -hogy csak most találtam rá :) De most már begyűrűzött az én konyhámba is és a fiúk szerint maradjon is,mert nagyon finom. Csak egy baja van,irtó hamar elfogy :)
 Ha te is kiszeretnéd próbálni én ezt a receptet használtam :http://receptneked.hu/edes-sutemenyek/fahejas-szilvas-cobbler/
A recept szerintem kissé pontatlan ezért pontosítanám :)
A tésztába én zacskós habtejszínt raktam,bár lehet ,hogy főző tejszinre gondolt. Viszont a habtejszin sokkal krémesebb a tészta lágyabb tőle. De van ahol tejet írnak. Ha nem lesz tejszínem kipróbálom tejjel is....az mindig van itthon :)
Elég nedves lett a tészta ezért kicsivel több liszt kell hozzá,hogy egy jól formálható tésztát kapjál. De van olyan recept is ahol nem formázza hanem ráönti a tésztát a gyümölcsre. Nekem az nem tetszett.
A diót kristálycukorral kevertem össze és nem 1 hanem 2 evőkanállal. Így szerintem finamabbra sül a dió.
Ahol mokkás kanalat ír ott kávés kanalat használtam és a barna cukor helyett kristálycukrot.
Nem írja,hogy a fahéjat és a szegfűszeget hova teszi. Én belekevertem az étkezésikeményitő-cukor keverékébe és ebben forgattam meg a szilvát.
A tésztából lisztes kézzel formáztam kis golyókat és rádobáltam a szilva tetejére.
Tűpróbáig sütöttem. Nálam 35 perc volt.


Próbáld ki ! Érdemes :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése