Keresés ebben a blogban

vasárnap

Sárgadinnyés mascarponetorta a szülinapomra

Ez a torta a tegnapi szülinapomra készült,a melegre való tekintettel sütés nélkül.
Eredetileg sárgabarackkal akartam készíteni de sehol nem kaptunk normális barackot,így maradt a dinnye.
Valójában bármilyen gyümölccsel elkészíthető .
Hozzávalók a tésztához : 15 dkg (egy kis csomag) édes csokis keksz
                                        8 dkg vaj
                                        3 ek porcukor
                  a krémhez : 38 dkg mascarpone
                                    20 dkg cukor
                                    2 kis doboz sztracsatellás görög joghurt
                                   200 ml tejszin
                                     1 csomag vaníliás cukor
                                      1csomag zselatinfix
                  a sziruphoz: 2 dl víz
                                     12 dkg cukor
                                      2 lime
                                     40 dkg valamilyen gyümölcs
A vízből és a cukorból szirupot főztem,beletettem a lime reszelt héját és levét,majd bele kockáztam a dinnyét. Hagytam kihűlni ,majd hűtőbe tettem.
A kekszet porrá törtem,hozzá adtam a cukrot és az olvasztott vajat. Jól elkevertem és egy kapcsos tortaformába nyomkodtam. Ez is bekerült a hűtőbe.
A tejszinből kemény habot vertem,hozzá adtam a joghurtot,a sajtot és a cukrokat. A végén került bele a zselatinfix. Jól elkevertem és az időközben lehült tészta tetejére simitottam. Vissza tettem a hűtőbe és csak tálalás előtt halmoztam a tetejére a szirupból kivett gyümölcsöt.

                                                                      Jó étvágyat :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése