Keresés ebben a blogban

vasárnap

Meggyleves habgaluskával

Tegnap a szülinapomra készült ez a leves,. Én tulajdonképpen nem is akartam ebben a melegben levest készíteni, de Tibim úgy tette fel a kérdést ,hogy "Nem lesz leves ??" amitől menten elszégyeltem magam :) s elkezdtem gondolkodni,hogy mi is menne a harcsapaprikás elé ( http://tunder-konyha.blogspot.hu/2014/01/harcsapaprikas-turos-csuszaval-ahogy-en.html ) s kigondoltam,hogy egy kissé savanykás ,hideg gyümölcsleves jó lesz, Így elkészült ez a habgaluskás leves :)

Amit használtam : ez az adag 8 főre készült,normál esetben én felezném az adagot  :)
2 üveg meggybefőtt
8 tojás
4 ek porcukor
1 csomag vaníliás puding
4 ek kristálycukor
só,fahéj,kardamon
2 citrom

így készült : a tojásokat szétválasztottam. A fehérjét a kristálycukorral habbá vertem és félretettem. A sárgáját a porcukorral és a citrom reszelt héjával kikevertem,majd hozzá kevertem a pudingport.
Egy fazékba öntöttem 2 liter vizet+ a befőttlét és feltettem forrni a fűszerekkel együtt, Amikor forrt a tojásfehérjéből vert habbol galuskákat megfőztem benne (mint a madártejnél) és félretettem. Utána a sárgájához kis adagokban hozzámértem a léből ,jól elkevertem ,majd az egészet beleöntöttem a fazékba. Hagytam,hogy felforrjon.Elzártam alatta a gázt és beletettem a meggyet. Hagytam kihűlni,majd betettem a hűtőbe. Tálalásnál tettem a tetejére habot,de nem az egészet. Külön tányérban is kináltam hozzá.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése