Keresés ebben a blogban

vasárnap

Tejföl torta apu szülinapjára

 Ma ünnepeltük apum szülinapját,neki készült a torta. A válsztás nem volt egyszerű,mert nem szereti a túl édes,vagy vajkrémes sütiket. Az alapötlet egy tejfölös süteményből ered,azt formáltam át tortává. Jó választás volt mert nagyon finom lett és mindenkinek ízlett :)
Így készült : hozzávalók a tésztához : 40 dkg liszt, 1 tojás, 25 dkg rama, 1kk szódabikarbóna, 10 dkg cukor,
                                                       2 ek kakaó, 1 ek tejföl
                   hozzávalók a krémhez : fél liter tej, 20 dkg cukor, 2 csomag vaníliás puding, 1 cs vaníliás cukor
                                                       1 nagy+1 kis doboz tejföl.
A puding megfőzésével indítottam. A tejbe bele tettem a 2 féle cukrot és megfőztem benne a pudingot. Hagytam kihűlni. Amikor kihűlt belekevertem a tejfölöket. Egy nagy lapos fakanállal jól ellehet keverni :)
A tésztához valókat összegyúrtam,olyan jól formázható tésztát kell kapni. Nekem először száraz volt ezért tettem hozzá egy kis tejfölt,majd ragadt és jött még bele egy kis liszt mire jól formázható tészta lett. Ekkor két felé vettem. Az egyik gombócot kör alakúra nyújtottam,akkorára,hogy pont beleférjen a tortaformába. A tortaformát kibéleltem sütőpapírral és beletettem az első tésztalapot. Erre öntöttem a krémet,majd kinyújtottam a másik lapot és rátettem a krémre. 180 fokos sütőben kb fél óra alatt sütöttem meg. Tűpróba!

A megsült tortát hagytam kihűlni és utána díszitettem .
A tetejét vastagon megszórtam porcukorral,majd rátettem a mintát és rászórtam a csokidarát. Egy picit a szélére is szórtam.

                                             A torta és az ünnepelt ! Isten éltessen apukám ! :)
                                                         Jó étvágyat !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése